Uutisia Vartiotorniseurasta ja Jehovan todistajista
Uutisia Vartiotorniseurasta ja Jehovan todistajista
Takaisin johanneksenpoika.fi etusivulle * Hakusivulle * Uutissivuille * Uutisarkistoon


Jehovan todistajat, uutisia


 
Johanneksen pojan kotisivut

Linkkejä


Vuosikatsaukset


Kuva ja teksti: Lastenkirja Opimme suurelta opettajalta

Lisää linkkejä
Sivupalkin kuvat: JW.ORG
 
 



Esitelmä: Sellaiset ihmiset, jotka päättävät olla haureuden harjoittajia, avionrikkojia, homoseksualisteja, tullaan tuhoamaan
15.04.2021 Johanneksen poika


 


Helsinki Eteläisen seurakunnan yleisöesitelmän aihe oli lauantaina 24.04.2021 Miten Jumalan valtakunta vaikuttaa sinuun?


Kuva: JW.ORG

Puhuja kertoi aluksi, että esitelmän aihe on ajankohtainen tänä aikana. Hänen mukaansa ihmiskunnan tila on tosi huono, ja siksi Jumalan valtakuntaa tarvitaan. 

Puhuja lainasi useita raamatunkohtia, jotka Jehovan todistajien tulkinnan mukaan kertovat Jumalan valtakuntaan liittyviä piirteitä. Sitten hän sanoi näin:

Jeesus ennusti, että lopun aikana hän tulisi jakamaan ihmiset lampaisiin ja vuohiin. Lampaat saisivat elää, mutta vuohet tultaisiin karsimaan lopulta pois. Ihmiset olisivat joko hyväksyttyjä tai sellaisia, jotka vastustavat Jumalan valtakuntaa, kannattajia ja vastustajia.

Puhuja esitti "todisteita" siitä, että Jumalan valtakunta on hallinnut noin sata vuotta:

Minkälaisia todisteita näkyy meille tästä hallinnosta? Esimerkiksi Venäjällä ja monissa muissa maissa vainotaan Jehovan todistajia. Heitä vangitaan ja kohdellaan kaltoin, kielletään työ, estetään kokoontumisia. Hallinnosta ehkä tuntuu, että he hallitsevat nyt Jumalan kansaa.

Hän kertoi myös Ruandan tilanteesta.

Huomautus:

Puhuja "unohtaa" sen tosiasian, että muita kristittyjä vainotaan paljon enemmän kuin Jehovan todistajia. OpenDoors -sivusto kertoo kristittyjen vainosta näin:

WWL 2018 -raportin mukaan vähintään 215 miljoonaa kristittyä kärsii vakava-asteisesta vainosta pelkästään listassa olevissa 50 maassa. On hämmästyttävää, että harvat länsimaissa elävistä kristityistä tietävät tästä.

Katso listaus täältä.


Puhuja luennoi sitten, mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Mitä Raamattu kertoo, miten tästä eteenpäin? Tässä on ajankuva vuodesta 1914 eteenpäin.

(Daniel 2:44) 44 Noiden kuninkaiden aikana taivaan Jumala perustaa valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu. Tuota valtakuntaa ei anneta millekään toiselle kansalle. - - -

Nyt me ollaan ikään kuin pisteen kohdalla menossa ajan virrassa. Se, mitä jatkossa tapahtuu, kerrotaan tässä:

(Daniel 2:44) 44 - - - Se murskaa kaikki nämä valtakunnat ja tekee niistä lopun, ja vain se pysyy ikuisesti.

Mitään muuta oleellista ei tässä enää tapahdu. Tulee oikeuden päätös ja sitten alkaa Suuri ahdinko, ja siitä lähtee tilanteet etenemään.

Tämä herättää sen kysymyksen: Entä sellaiset ihmiset, joilla on taipumus väärintekoon?

Kuuntele tästä pieni ote puheesta. Kesto noin 1 minuutti, 50 sekuntia.

Tässä tilanteessa sellaiset ihmiset, jotka päättävät toimia niin, että he kuuluvat vääriin uskontoihin, jotka on luvattu tuhota, poliittisiin järjestelmiin, päättää olla haureuden harjoittajia, avionrikkojia, homoseksualisteja, heidät tullaan tuhoamaan. Tässä korostuu sanat "ne, jotka päättävät toimia". Tämä ei ole taipumusasia eikä tämmönen lipsumisasia vaan se perustuu päätökseen.

Meillä kaikilla on taipumus toimia väärin. Emme voi sille mitään. Mutta me voimme päättää toimia oikein. Myös väärintekijät toimivat päätöksensä mukaan. Paavali kirjoitti Korinttilaisille 6. luvussa siitä, missä hän luetteli tällaisia väärintekijöitä. Hän sanoi, että heidät oli pesty puhtaiksi. He eivät enää toimineet näin. He olivat päättäneet lopettaa väärinteot ja alkaneet toimia oikein. Se vaikuttaa siihen, millaisen todistajanlausunnon he antavat.

Sitten, kun kaikki ihmiset, jotka päättää kannattaa Jumalan valtakuntaa, siirtyy sen puolelle, toimii näin, niin he voivat nauttia siitä, kun Maasta tehdään paratiisi, ihmiset parannetaan, kuolleet herätetään, ja kaikki ihmiset opetetaan elämään rauhassa keskenään. Rauhassa eläminenkin vaatii opettamista. Sekin perustuu päätökseen.


Kuva: JW.ORG

Nyt kun mietitään tätä kysymystä, joka oli alussa, miten Jumalan valtakunta vaikuttaa sinuun?, niin kaiken tämän perusteella, mitä on käsitelty, miten sen pitäisi vaikuttaa?
- - -
Meidän pitäisi päättää olla Jumalan valtakunnan puolella nyt. Meidän täytyisi päättää se, että kannatetaan Jumalan valtakuntaa. Siihen ei riitä pelkästään se, että haluamme nauttia niistä eduista, mitä se antaa, vaan meidän pitää osoittaa kannattavamme Jumalan valtakuntaa.

Huomautus:

Puhuja sanoi edellä näin:

Tässä tilanteessa sellaiset ihmiset, jotka päättävät toimia niin, että he kuuluvat vääriin uskontoihin, jotka on luvattu tuhota, poliittisiin järjestelmiin, päättävät olla haureuden harjoittajia, avionrikkojia, homoseksualisteja, heidät tullaan tuhoamaan.

Onko homoseksuaalisuus valintakysymys? Onko se oma valinta? Ei. Wikipedia kertoo asiasta näin:

Homoseksuaalisuus ei ole valinta, vaan sillä on biologinen perusta. - - - Tiede ei ole kyennyt tyhjentävästi vastaamaan siihen, mikä aiheuttaa homoseksuaalisuuden. Biologisten syiden tutkimuksessa on löydetty homoseksuaaleilta aivojen rakenteellisia poikkeavuuksia ja vallitseva homoseksuaalisuuden selitysmalli liittyy hormonialtistuksiin ennen syntymää.

Puhuja luki sitten nämä raamatunkohdat:

(Matteus 7:21) 21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: ’Herra, Herra’, pääse taivaan valtakuntaan, vaan ainoastaan se, joka tekee taivaassa olevan Isäni tahdon.

(Ilmestys 22:17) 17 Henki ja morsian sanovat jatkuvasti: ”Tule!” Se, joka kuulee tämän, sanokoon: ”Tule!” Se, jolla on jano, tulkoon, ja se, joka haluaa, ottakoon elämän vettä ilmaiseksi.
 

Kuva: JW.ORG



Tämäkin esitelmä todisti taas sen, että Jehovan todistajien paratiisiunelma perustuu valtavaan joukkotuhoon. Jehovan todistajien oman tulkintansa mukaan vain Jehovan todistajilla on mahdollisuus pelastua tulevasta maailmanlaajuisesta katastrofista, jota kutsutaan Harmageddonin sodaksi. Jehovan todistajien oppien mukaan yli 99 prosenttia nykyisestä ihmiskunnasta tulee tuhoutumaan Harmageddonin sodassa. He uskovat, että vain Jehovan todistajat ovat Jumalan kansa ja Jumalan suojeluksessa. He uskovat, että kaikki muut uskonnot ovat Saatanan vallassa, ja siksi niihin kuuluvat ihmiset kohtaavat kammottavan tuhon.

Tässä on muutamia lainauksia Jehovan todistajien omasta kirjallisuudesta:

Ainoastaan Jehovan kristityt todistajat, jotka menestyksellisesti läpäisevät tämän koetuksen, varjeltuvat elossa ja tulevat esiin kuin tulessa puhdistettu kulta Jumalan käyttöön hänen kallisarvoisessa uudessa järjestyksessään.
(Vartiotorni 15. helmikuuta 1976 sivu 85)

Sinun täytyy kuulua Jehovan järjestöön ja tehdä Jumalan tahto saadaksesi hänen ikuisen elämän siunauksensa. - Ps.133:1-3
(Sinä voit elää ikuisesti paratiisissa maanpäällä 1983 sivu 255)

Kaikkien niiden, jotka toivovat säilyvänsä elossa "uuteen maahan" täytyy myös olla selvästi tunnistettavissa Jehovan palvojaksi.
(Elossa säilyminen uuteen maahan 1984 sivu 92)

Vain Jehovan todistajilla ... on yhdistyneenä järjestönä Korkeimman Organisaattorin suojeluksessa raamatullinen toivo säilyä elossa tämän Saatana Panettelijan hallitseman tuomitun järjestelmän uhkaavasta lopusta. (Ilm.7:9-17; 2.Kor.4:4)
(Vartiotorni 1. syyskuuta 1989 sivu 19)

Jos haluamme säilyä elossa Harmagedonista, meidän täytyy pysyä hengellisesti valveilla ja pitää yllämme vertauskuvalliset vaatteet, joista meidät tunnistetaan Jehova Jumalan uskollisiksi todistajiksi.
(Vartiotorni 1. joulukuuta 1999 sivu 18)

Nooa ja hänen Jumalaa pelkäävä perheensä säilyivät arkissa, ja vastaavasti ihmisten elossa säilyminen riippuu nykyään siitä, että heillä on uskoa ja että he ovat uskollisesti Jehovan koko kaikkeuden käsittävän järjestön maallisen osan yhteydessä.
(Vartiotorni 15. toukokuuta 2006 sivu 23)

Millä oikeudella Jehovan todistajien järjestö tuomitsee ihimisä? Eivätkö he muista, mitä Jeesus sanoi?

(Matteus 7:1–6) 7 Lakatkaa tuomitsemasta, ettei teitä tuomittaisi. 2 Sillä tavalla kuin te tuomitsette toisia, tuomitaan teidät, ja sillä mitalla, jolla te mittaatte toisille, mitataan teille. 3 Miksi katsot roskaa, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa hirttä, joka on omassa silmässäsi? 4 Tai kuinka voit sanoa veljellesi: ’Anna minun ottaa pois roska silmästäsi’, kun omassa silmässäsi on hirsi? 5 Tekopyhä! Ota ensin hirsi pois omasta silmästäsi, niin sitten näet selvästi ja voit ottaa roskan pois veljesi silmästä.
   
 
Takaisin uutissivujen alkuun
Takaisin etusivulle

 



Kotisivuohjelma: KompoZer  *  Kuvankäsittely: GIMP  *  Äänenkäsittely: Audacity