Uutisia Vartiotorniseurasta ja Jehovan todistajista
Uutisia Vartiotorniseurasta ja Jehovan todistajista
Takaisin johanneksenpoika.fi etusivulle * Hakusivulle * Uutissivuille * Uutisarkistoon


Jehovan todistajat, uutisia

Johanneksen poika - Uutisia Jehovan todistajista ja Vartiotorniseurasta
 
Johanneksen pojan kotisivut

Linkkejä


Vuosikatsaukset
 
Lisää linkkejä
Sivupalkin kuvat: JW.ORG ja Google Earth
 



Päivän teksti: Jehovan todistajien on pakko karttaa erotettuja perheenjäseniä
14.01.2019 Johanneksen poika


Jehovan todistajien järjestön harjoittama mielenhallinta on jatkuvaa ja voimakasta. Se perustuu mm. Vartiotornin kirjoituksiin ja konventtipuheisiin. Päivän teksteissä kerrataan päivittäin opetuksia tiiviissä muodossa. Kaikki ohjeet, säännöt ja neuvot tulevat Jehovan todistajien päätoimistosta hallintoelimeltä. Hallintoelin päättää, miten kaikkien Jehovan todistajien tulee ajatella ja toimia. Hallintoelimen ratkaisuja ei saa kyseenalaistaa. Uudet oppimuutokset täytyy omaksua heti "omaksi vakaumukseksi".

Päivän teksti tammikuun 14. päivänä vuonna 2019 kieltää Jehovan todistajia soittamasta erotetulle perheenjäsenelle. Jehovan todistaja ei saa myöskään ottaa yhteyttä erotettuun sukulaiseen tekstiviestillä, kirjeellä, sähköpostilla tai sosiaalisen median välityksellä. Karttamista on noudatettava täydellisesti.



Päivän teksti maanantaina 14 tammikuuta 2019:

Kuri – – [on] tuskallista. (Hepr. 12:11)

Niin tuskalliselta kuin se tuntuukin, meidän täytyy välttää normaalia kanssakäymistä erotetun perheenjäsenen kanssa, onpa kyse yhteydenpidosta puhelimitse tai tekstiviestien, kirjeiden, sähköpostien ja sosiaalisen median välityksellä. Älä silti luovu toivosta. Rakkaudesta sanotaan: ”Kaikki se toivoo.” (1. Kor. 13:7.) Toivomme, että ne, jotka ovat luopuneet totuudesta, palaisivat Jehovan luo. Jos perheenjäsenesi asenteessa on tapahtunut selvä muutos parempaan, voit rukoilla, että hän saisi voimaa Raamatusta ja vastaisi Jehovan pyyntöön: ”Palaa toki luokseni.” (Jes. 44:22.) Jeesus sanoi, että jos rakastamme ketä tahansa ihmistä enemmän kuin häntä, emme ole hänen arvoisiaan. Hän oli kuitenkin varma, että hänen opetuslapsillaan olisi rohkeutta pysyä uskollisina perheenjäsenten vastustuksesta huolimatta. Jos Jeesuksen seuraaminen on tuonut sinun perheeseesi ”miekan”, turvaudu Jehovaan. Hän auttaa sinua selviytymään tällaisen tilanteen tuomista haasteista ja säilyttämään ilon. (Jes. 41:10, 13.) Uskollisuutesi miellyttää Jehovaa ja Jeesusta, ja he tulevat palkitsemaan sen. w17.10 16 kpl:t 19–21

Päivän tekstiin lainaut raamatunkohdat:

Mikään kuritus ei tosin sitä saataessa tunnu ilahduttavalta vaan tuskalliselta, mutta jälkeenpäin se tuottaa sen avulla valmennetuille hedelmänä rauhaa: se saa heidät tekemään sitä, mikä on oikein. (Heprealaisille 12:11)

Kaiken se peittää, kaiken se uskoo, kaiken se toivoo, kaiken se kestää. (1. Korinttilaisille 13:7)

Minä peitän sinun rikkomuksesi niin kuin pilvellä ja sinun syntisi niin kuin sankalla pilvellä. Palaa luokseni, sillä minä lunastan sinut. (Jesaja 44:22)

Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi. Älä ole huolissasi, sillä minä olen sinun Jumalasi. Minä vahvistan sinua. Minä varmasti autan sinua. Minä todella pidän sinusta kiinni oikeudenmukaisuuden oikealla kädelläni.
- - -
Minä, sinun Jumalasi Jehova, tartun oikeaan käteesi, minä, joka sanon sinulle: ’Älä pelkää. Minä autan sinua.’ (Jesaja 41:10, 13)

Teksti on otettu vuoden 2017 lokakuun Vartiotornista. Kappaleet 19-21:

19. Miten voimme kunnioittaa Jehovan antamaa kuria?

19 Kunnioita Jehovan antamaa kuria. Jehovan antama kuri voi tehdä kipeää, mutta loppujen lopuksi se hyödyttää kaikkia osapuolia, myös väärintekijää. (Lue Heprealaiskirjeen 12:11.) Jehova neuvoo, että meidän tulee ”lakata olemasta” katumattomien väärintekijöiden seurassa (1. Kor. 5:11–13). Niin tuskalliselta kuin se tuntuukin, meidän täytyy välttää normaalia kanssakäymistä erotetun perheenjäsenen kanssa, onpa kyse yhteydenpidosta puhelimitse tai tekstiviestien, kirjeiden, sähköpostien ja sosiaalisen median välityksellä.

20. Mitä toivomme?

20 Älä luovu toivosta. Rakkaudesta sanotaan: ”Kaikki se toivoo.” (1. Kor. 13:7.) Toivomme, että ne, jotka ovat luopuneet totuudesta, palaisivat Jehovan luo. Jos perheenjäsenesi asenteessa on tapahtunut selvä muutos parempaan, voit rukoilla, että hän saisi voimaa Raamatusta ja vastaisi Jehovan pyyntöön: ”Palaa toki luokseni.” (Jes. 44:22.)

21. Miten sinun tulisi toimia, jos perheenjäsenet vastustavat sinua?

21 Jeesus sanoi, että jos rakastamme ketä tahansa ihmistä enemmän kuin häntä, emme ole hänen arvoisiaan. Hän oli kuitenkin varma, että hänen opetuslapsillaan olisi rohkeutta pysyä uskollisina perheenjäsenten vastustuksesta huolimatta. Jos Jeesuksen seuraaminen on tuonut sinun perheeseesi ”miekan”, turvaudu Jehovaan. Hän auttaa sinua selviytymään tällaisen tilanteen tuomista haasteista ja säilyttämään ilon. (Jes. 41:10, 13.) Uskollisuutesi miellyttää Jehovaa ja Jeesusta, ja he tulevat palkitsemaan sen.
 


Lue lokakuun 2017 Vartiotornin kirjoitus täältä.


 
Takaisin uutissivujen alkuun
Takaisin etusivulle

 



Kotisivuohjelma: KompoZer  *  Kuvankäsittely: GIMP  *  Äänenkäsittely: Audacity